Portal - Muszyna
Strona główna / SKKT
Środa - 10 marca 2021 Bożysławy, Cypriana, Marcelego     "Natura Ludzka nie jest maszyną, lecz drzewem, które rośnie i rozwija się zgodnie z dążeniem sił wewnętrznych, które czynią ją żywą istotą" - John Stuart Mill
Aktualności
Szkolne Koło Krajoznawczo Turystyczne

Archiwum 2008/2009  ] [ Archiwum 2009/2010  ]

47. Rajd Szlakiem Kazimierza Pułaskiego

W roku 2015 w Rajdzie Szlakiem Kazimierza Pułaskiego nasza szkoła podstawowa zdobyła II miejsce, a gimnazjum III miejsce. Trasa wycieczki prowadziła przez Huzary i Górę Parkową. Podsumowaniem imprezy było rozdanie nagród i wręczenie dyplomów na Polanie Michasiowej nad Deptakiem Krynickim. W konkursie tematycznym o Kazimierzu Pułaskim i Beskidzie Sądeckim I miejsce zdobyła drużyna w składzie: Jakub Gardoń, Kacper Tokarczyk, Maciej Lach, a II miejce: Dominika Gierszewska, Oliwia Jawor, Kacper Faron.

47. Rajd Szlakiem Kazimierza Pułaskiego - foto

Zlot Młodzieży na Jaworzynie Krynickiej połączony z akcją „Czyste góry”

W minioną sobotę 16.05.2015r. wzięliśmy udział w kolejnym rajdzie zorganizowanym przez PTTK Oddział w Krynicy – Zdroju. Prawdziwie wiosenna słoneczna pogoda pozwoliła nam cieszyć się pięknem budzącej się do życia przyrody. W drodze na Jaworzynę Krynicką zbieraliśmy śmieci zalegające na trasie przy zielonym szlaku od strony Muszyny. Na mecie rajdu obie nasze drużyny ambitnie walczyły o zwycięstwo w konkursie wiedzy o Krynicy, Beskidzie Sądeckim i znajomości zasad udzielania pierwszej pomocy. W kategorii szkół podstawowych zdobyliśmy II miejsce. Drużyna w składzie: Dominika Matiaszek, Eleni Pasiut, Angelika Turek otrzymała nagrody za II lokatę w kategorii drużynowej.

Zlot na Jaworzynie Krynickiej 2015 - foto

Wycieczka do rezerwatu lipowego „Obrożyska”

Rezerwat „Las Lipowy Obrożyska” został utworzony w 1919r. na zboczach góry Mikowa na terenie Muszyny w celu zachowania fragmentu lasu będącego pozostałością pierwotnych lasów modrzewiowo-lipowych w Karpatach. Obecnie zajmuje on powierzchnię 100,38 ha. Najstarsze drzewa osiągają tutaj ponad 200 lat. Świetlisty, stary las z niewielka domieszką innych gatunków stanowi jeden z największych skarbów Popradzkiego Parku Krajobrazowego.
23.04.2015r. (czwartek) 16 członków koła LOP i SKKT wyruszyło wraz z opiekunami panią Urszulą Drozd i Anną Zielińską ścieżką przyrodniczą przez rezerwat. Pogoda sprzyjała wędrówce. Słońce mocno przygrzewało pomiędzy bezlistnymi jeszcze drzewami oświetlając wspaniałe kobierce wiosennych kwiatów. Uczniowie rozpoznawali poznane wcześniej na kółku przyrodniczym rośliny przygotowując się w ten sposób do konkursu przyrodniczego. Żal było tylko, że stawek na szczycie, który kilka lat temu był miejscem rozmnażania płazów (traszka karpacka, kumak górski) obecnie zupełnie wysechł. To była pierwsza wycieczka SKKT po przerwie zimowej, krótka, ale bardzo udana.

Obrożyska kwiecień 2015 - foto

Wycieczka do Karpackiej Troi

19.10.2013r. PTTK Oddział Krynica – Zdrój zorganizowało wycieczkę autokarową dla członków Szkolnych Kół Krajoznawczo – Turystycznych. Tym razem mogliśmy zwiedzić skansen archeologiczny w Trzcinicy koło Jasła położony w miejscu, gdzie już ponad 4000 lat temu istniała jedna z pierwszych silnie ufortyfikowanych osad na terenie Polski. W drodze powrotnej odwiedziliśmy stadninę koni w Regietowie i podziwialiśmy piękną cerkiew w Kwiatoniu wpisaną na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO.

Karpacka Troja - foto

XLV Rajd Szlakiem Kazimierza Pułaskiego

5.10.2013 r. wzięliśmy udział w rajdzie organizowanym przez PTTK Oddział w Krynicy – Zdroju.
Jego celem było nie tylko zachęcanie do uprawiania turystyki, ale także pogłębienie wiedzy historycznej uczniów.
Wybraliśmy trasę czerwonym szlakiem na Huzary, a stamtąd żółtym szlakiem na Górę Parkową, gdzie na Polanie Michasiowej nastąpiło podsumowanie rajdu.
Szczególnie ambitnie podeszli do swoich zadań uczniowie klas IV naszej szkoły podstawowej, którzy po raz pierwszy wzięli udział w takiej imprezie. Dzięki zaangażowaniu dzieci i młodzieży zdobyliśmy I miejsce otrzymując wspaniały puchar.

XLV Rajd Pułaskiego - foto

Do źródeł rzeki Muszynka – wycieczka rowerowa

14 czerwca 2013r. grupka rowerzystów SKKT wyruszyła do źródeł rzeki Muszynka. Malowniczą doliną uczestnicy wycieczki dotarli z Muszyny przez Powroźnik i Tylicz, aż pod Przełęcz Tylicką w okolice Muszynki, gdzie znajdują się źródła rzeki o nazwie tej samej, co miejscowość przez którą przepływa. Na trasie można było zobaczyć w kilku miejscach bociana czarnego, co świadczy o czystości tych terenów. Interesujące było także zwiedzenie wnętrz cerkwi w Tyliczu i Muszynce, drewnianego kościoła oraz Golgoty w Tyliczu. Zdjęcia rzeki wykorzystane zostaną w projekcie „Muszynka – moja rzeka”.

Wycieczka rowerowa 14.06.2013 - foto

Akcja „Czyste Szlaki” - 49. Zlot Młodzieży na Jaworzynie Krynickiej

18 maja 2013r. dwudziestu dwóch uczniów Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Muszynie włączyło się w akcję czyszczenia gór. Podczas wędrówki zielonym szlakiem z miejscowości Złockie na szczyt Jaworzyny zebrano trzy worki śmieci szpecących piękno naszych lasów. Wspomniana akcja połączona była ze zlotem młodzieży, w trakcie którego uczniowie odpowiadali na pytania z zakresu topografii Beskidu Sądeckiego, historii Krynicy – Zdroju oraz pierwszej pomocy. Zdobyliśmy II miejsce w kategorii szkół. Podobnie uplasowali się także Jakub Luberadzki, Mateusz Hojniak i Szymon Brzęk w rywalizacji drużynowej. Piękną wizytówką naszej szkoły byli skauci, którzy opowiadali o wrażeniach z rajdu przed kamerami telewizji małopolskiej.

Akcja "Czyste szlaki" 2013 - foto

Podsumowanie sezonu 2012r.

Nadeszła jesień. Przerywamy wspólne wędrowanie aż do wiosny. Na zakończenie sezonu, wzięliśmy udział w turnieju wiedzy zorganizowanym przez PTTK Oddział w Krynicy – Zdroju w dniu 8 listopada 2012r. dla najaktywniej działających kół szkolnych. Było bardzo sympatycznie. Każdy z uczestników otrzymał nagrodę. Podziękowaliśmy sobie za wspólnie spędzony czas. Po przerwie zimowej znowu zaczniemy działać.

Podsumowanie sezonu 2012 - foto

Polsko - Słowacki Rajd Sąsiadów

20 października 2012r. członkowie SKKT wzięli udział, wspólnie ze Słowakami, w pieszej wycieczce na Łabowską Halę. Wędrówka rozpoczęła się w Łabowej. W pięknej jesiennej scenerii dotarliśmy do schroniska, gdzie z pobliskich polan w oddali widać było Tatry. Po krótkim odpoczynku i ciepłym posiłku grupa ruszyła żółtym szlakiem do Łomnicy, zbierając po drodze grzyby, które bardzo obrodziły tego roku.

Polsko - Słowacki Rajd Sąsiadów - foto

XXVII Rajd im. Romana Nitribitta

22 września 2012r. wzięliśmy udział w corocznym rajdzie jesiennym dla szkół zorganizowanym przez PTTK Oddział w Krynicy – Zdroju. Malowniczym odcinkiem żółtego szlaku biegnącego wokół Krynicy dotarliśmy przez Jaworzynkę i Przełęcz Krzyżową na Czarny Potok, gdzie przy ognisku zaprezentowaliśmy swój program artystyczny. W kategorii klas podstawowych zajęliśmy III miejsce. Mateusz Hojniak otrzymał II nagrodę za wykonanie piosenki turystycznej „Krajka”.

Rajd Nitribitta 2012

XLVIII Zlot Młodzieży na Jaworzynie Krynickiej

W sobotę 12 maja 2012r. członkowie SKKT Zespołu Szkolno – Przedszkolego w Muszynie wzięli udział w rajdzie zorganizowanym przez PTTK Oddział w Krynicy – Zdroju połączonym z akcją „Czyste góry”. Podążając zielonym szlakiem na szczyt Jaworzyny młodzież zbierała porzucone przez pseudoturystów śmieci. Do naszej grupy dołączył pan Władysław Maternicki – wieloletni działacz PTTK w Krynicy, miłośnik przyrody, narciarstwa biegowego i pszczelarstwa, dzięki czemu mieliśmy możliwość poznawać dogłębnie otaczającą nas przyrodę. W tym roku zarówno nasza szkoła podstawowa jak i gimnazjum zajęły III miejsce w kategorii szkół. Dwie trzyosobowe drużyny z każdej szkoły musiały w trzech punktach kontrolnych wykazać się także znajomością topografii Beskidu Sądeckiego, ratownictwa i ekwipunku turysty. Po podsumowaniu punktów okazało się, że uczniowie szkoły podstawowej zajęli III miejsce, a uczniowie gimnazjum II i III miejsce.
Gabriela Hopej, Marcin Moszczak, Mateusz Piksa – III miejsce
Artur Moszczak, Dawid Piksa, Patryk Sroka – II miejsce
Natalia Leśniak, Maciej Wiśniewski, Kamil Fryc – III miejsce

XLVIII Zlot Młodzieży na Jaworzynie Krynickiej - foto

Poznajemy Ziemię Gorlicką

21 kwietnia 2012r. PTTK Odział w Krynicy – Zdroju zorganizowało dla swoich członków kolejną ciekawą wycieczkę krajoznawczą. Tym razem mogliśmy poznać Gorlice i Biecz. Najciekawsze było dla nas Muzeum Regionalne PTTK im. Ignacego Łukasiewicza w Gorlicach, gdzie z zapartym tchem słuchaliśmy opowieści przewodniczki o Operacji Gorlickiej w czasie I wojny światowej. Tam też dowiedzieliśmy jak rozwijał się przemysł naftowy na tych terenach. Biecz urzekł nas wspaniałymi zabudowaniami z okresu średniowiecza. W muzeum Ziemi Bieckiej zapoznaliśmy się z historią aptekarstwa.

Poznajemy Ziemię Gorlicką - foto

XLIII Rajd Szlakiem Kazimierza Pułaskiego

1 października 2011r. wzięliśmy udział w XLIII Rajdzie Szlakiem Kazimierza Pułaskiego. Żółtym szlakiem, od strony Kopciowej zdobyliśmy Huzary, gdzie podobno konfederaci stoczyli zwycięską bitwę z wojskami rosyjskimi. Na strzelnicy czekała już na nas kiełbaska. Po podsumowaniu wyników rozdano nagrody i dyplomy. Zdobyliśmy jako szkoła III miejsce, a drużyna w składzie Jakub Stachnik, Gabrysia Hopej i Mateusz Hojniak drugie miejsce w turnieju pytań na temat Kazimierza Pułaskiego, Konfederacji Barskiej i wiadomości o Krynicy.

XLIII Rajd Szlakiem Kazimierza Pułaskiego - foto

Z plecakiem pełnym marzeń 16-17 września 2011r.

W miniony weekend wzięliśmy udział w gminnym rajdzie turystycznym szkół podstawowych „Z plecakiem pełnym marzeń”. Kolejką gondolową dotarliśmy na szczyt Jaworzyny Krynickiej. Tam każdy otrzymał mapkę okolicy. Na szlaku w kierunku Bacówki nad Wierchomlą należało odnaleźć ukryte wskazówki i zrealizować zawarte w nich zadania. Przy schronisku czekało już na nas ognisko, przy którym prezentowaliśmy przygotowane przez nas piosenki turystyczne. Idąc dalej żółtym szlakiem do Szczawnika zachwycaliśmy się wspaniałymi widokami. Na mecie rajdu, w szkole w Złockiem, odbyły się kolejne konkurencje. Walczyliśmy jak lwy o swoje drugie miejsce. Po krótkim śnie :) i smacznym śniadaniu przyszła pora się rozstać. Ale już wkrótce kolejna wycieczka!

Z plecakiem pełnym marzeń - foto

XII Turystyczny Rowerowy Rajd Górski Pograniczem Polsko-Słowackim

W sobotę 10 września 2011r. uczniowie naszej szkoły wzięli udział w międzynarodowym rajdzie rowerowym zorganizowanym przez PTTK Beskid w Nowym Sączu. Rowerzyści polscy i słowaccy po spotkaniu na granicznym Moście Wyszehradzkim w Leluchowie przejechali na metę rajdu do miejscowości Circ na Słowacji, gdzie nastąpiło podsumowanie imprezy. Nasza młodzież świetnie radziła sobie na wymagających górskich trasach wykazując się dobrą kondycją fizyczną i znajomością zasad bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Rajd rowerowy 10.09.2011 - foto

2011-06-01  Zdobywamy koronę Beskidów – Beskid Sądecki - „Cyrla”

25 maja 2011r.  PTTK Oddział w Krynicy – Zdroju zorganizował swoim młodym członkom SKKT bezpłatną wycieczkę w Beskid Sądecki. Autobusem dotarliśmy przez Nawojową do Bączej Kuniny skąd rozpoczynało się podejście na Ostrą, było ono faktycznie dosyć ostre:)
Na dłuższą chwilę zatrzymaliśmy się przy pomniku poświęconym Kurierom Sądeckim działającym w tym rejonie w czasie II wojny światowej. Najdłuższy odpoczynek zaplanowano przy prywatnym schronisku „Cyrla”, które słynie z najlepszej kuchni w okolicy. Po obiadowej sjeście ruszyliśmy czerwonym szlakiem w stronę Rytra. Na koniec zwiedziliśmy ruiny zamku ryterskiego, skąd rozpościera się wspaniały widok na dolinę Popradu. Bardzo malownicza trasa! Być może wrócimy tu niebawem z rodzicami w czasie wakacji.

Zdobywamy koronę Beskidów - foto

2011-05-18  XLVII Zlot młodzieży na Jaworzynie Krynickiej

14 maja 2011r. członkowie SKKT szkoły podstawowej i gimnazjum wzięli udział w rajdzie połączonym z akcją „Czyste góry”. Wędrówka rozpoczęła się w Złockiem, skąd zielonym szlakiem piechurzy dotarli na szczyt Jaworzyny Krynickiej, po drodze zbierając śmieci znajdujące się przy szlaku. W trzech punktach kontrolnych sprawdzano wiedzę uczniów na temat historii Krynicy, pierwszej pomocy, topografii i historii Beskidu Sądeckiego oraz obowiązkowy ekwipunek turysty (mapa, apteczka, przewodnik, kompas). Drużyny otrzymywały też dodatkowe punkty za liczbę uczestników, przynależność do PTTK, oraz odznaki GOT. Z naszej szkoły w czołówce znalazły się drużyny z podstawówki i gimnazjum zdobywając II i III miejsce oraz otrzymując nagrody rzeczowe (plecaki i Panoramki Beskidu Sądeckiego). W kategorii szkół podstawowych otrzymaliśmy III miejsce, a w kategorii gimnazjów II miejsce.

XLVII Zlot młodzieży na Jaworzynie Krynickiej - foto

2011-04-20  Poznajemy Sądecczyznę – Sądeckie Muzea

16 kwietnia 2011r. członkowie SKKT wzięli udział w kolejnej wycieczce zorganizowanej przez PTTK Oddział w Krynicy – Zdroju. Tym razem zapoznawaliśmy się z historią i tradycjami Sądecczyzny. W programie wycieczki znalazły się: Muzeum Regionalne Państwa Muszyńskiego, Muzeum Regionalne im. S. Udzieli w Starym Sączu, przyklasztorny klasztor klarysek oraz Ołtarz Papieski w Starym Sączu, Muzeum Okręgowe – Dom Gotycki w Nowym Sączu.

Poznajemy Sądecczyznę - foto

2011-01-21  Szlakiem zamków popradzkich

Członkowie SKKT mieli okazję wziąć udział 23 października 2010r. w wycieczce autokarowej na Słowację zorganizowanej przez PTTK Odział w Krynicy – Zdroju. Celem eskapady stały się zamki leżące na popradzkim szlaku. Kolejno zwiedziliśmy zamek w Starej Lubowni, skąd rozpościerały się przepiękne widoki na Poprad i Tatry oraz ruiny zamku w Plawciu. W urzędzie miasta Podoliniec, wybudowanym w miejscu, gdzie dawniej stał zamek, dowiedzieliśmy się wielu ciekawych historii związanych ze Spiszem i Słowacją. Muzeum na zamku w Kieżmarku zrobiło na nas największe wrażenie. Na koniec krótki sprawdzian wiedzy z zakresu zwiedzanego obszaru pozwolił usystematyzować nam wiadomości. Każdy uczestnik otrzymał drobny upominek i poczęstunek w karczmie „Koliba”.

zdjęcia z wycieczki szlakiem zamków

2010-10-12  XLII Rajd im. Kazimierza Pułaskiego 9.10.2010

Sobota przywitała nas rześkim porankiem. Przygruntowe przymrozki nie przestraszyły nas jednak do udziału w kolejnym rajdzie organizowanym przez PTTK w Krynicy – Zdroju. Wędrówkę rozpoczęliśmy z centrum Krynicy. Na Jakubik dotarliśmy ulicą Zieleniewskiego. Potem żółtym szlakiem, podziwiając piękno jesiennych pejzaży, na Huzary. Pamiątkowa fotka i dalej żółtym szlakiem do Przełęczy Piszczelanka (Roma). Przy kopcu Pułaskiego chwila zadumy nad bohaterem rajdu, znowu pamiątkowe zdjęcie i na metę. Tam sprawdzono stan naszego wyposażenia (apteczki, mapy, przewodniki, kompasy, itp.) oraz stan naszej wiedzy na temat Kazimierza Pułaskiego, Beskidu Sądeckiego i zasad udzielania pierwszej pomocy. Czekając na podsumowanie punktacji zajadaliśmy się przy ognisku pyszną kiełbaską i cukierkami na deser. Tym razem zdobyliśmy III miejsce w kategorii szkół podstawowych, oraz II i III drużynowo.

zdjęcia z rajdu

XXV Rajd Górski im. Romana Nitribitta

25 września 2010r. odbył się rajd zorganizowany przez PTTK Oddział w Krynicy. Zgodnie z kilkuletnią tradycją wzięliśmy w nim udział. Pogoda dopisała. Wybraliśmy trasę zielonym szlakiem z miejscowości Złockie przez Jaworzynę Krynicką do Czarnego Potoku. Na samym początku rajdu rozstaliśmy się z Pawłem, który musiał zrezygnować z wycieczki z powodu paskudnych otarć na stopach (okazało się, że chyba buty są już na niego za małe ;) ). Trasa prowadziła łąkami, gdzie mogliśmy podziwiać stado pasących się koni, a potem ostępami leśnymi przez malowniczy las bukowy. Z Jaworzyny szybko „zbiegliśmy” w dół, by zdążyć zameldować się na mecie. Tam, po przeliczeniu punktacji ogólnej, okazało się, że mamy I miejsce w kategorii szkół podstawowych. Nasza radość była ogromna. Po ceremonii wręczenia pucharów i dyplomów, autobusem wróciliśmy do Muszyny gdzie z dumą opowiadaliśmy rodzicom o naszym osiągnięciu.