Portal - Muszyna
Strona główna / SKKT / Archiwum 2009/2010
Środa - 10 marca 2021 Bożysławy, Cypriana, Marcelego     "Natura Ludzka nie jest maszyną, lecz drzewem, które rośnie i rozwija się zgodnie z dążeniem sił wewnętrznych, które czynią ją żywą istotą" - John Stuart Mill
Aktualności
RODO
polski
Archiwum2009/10

XLVI ZLOT MŁODZIEŻY NA JAWORZYNIE KRYNICKIEJ – 28-29 maja 2010r.

Do zlotu przygotowywaliśmy się od kilkunastu dni kompletując apteczki, mapy, przewodniki i kompasy. Takie wyposażenie musiała posiadać każda czteroosobowa drużyna biorąca udział w rajdzie. Pogoda straszyła do ostatniej chwili deszczem, ale na szczęście w piątek wyjrzało słońce, które towarzyszyło nam do samego schroniska na Jaworzynie Krynickiej. Trasa wiodła żółtym szlakiem na Pustą Wielką, a potem niebieskim do schroniska Bacówka nad Wierchomlą, gdzie zatrzymaliśmy się na dłuższy odpoczynek. Dalej czerwonym szlakiem przez Runek obok Ostoi Głuszca, aż wreszcie zielonym do schroniska na Jaworzynie, gdzie mieliśmy nocleg. Szybko zregenerowaliśmy siły opróżniając prawie całe zapasy schroniska. Największe powodzenie miały zapiekanki oraz pyszne pierogi domowej roboty z borówkami i serem. Wieczorem zwiedziliśmy Muzeum Kultury Turystyki Górskiej, gdzie wpisaliśmy się do księgi pamiątkowej, a potem tata Artura oprowadził nas po Goprówce. Po powrocie do schroniska przećwiczyliśmy jeszcze najważniejsze zasady udzielania pierwszej pomocy co przydało się następnego dnia, na jednym z punktów kontrolnych. W sobotę wstaliśmy skoro świt, bo obsługa schroniska mówiła, że codziennie rano skrada się do nich lisek i bardzo chcieliśmy go zobaczyć, ale widocznie przestraszył się nas, bo tym razem nie przyszedł :(
Po śniadaniu krótki spacerek do Diabelskiego Kamienia, a potem na szczyt Jaworzyny. Na pierwszym punkcie kontrolnym trzeba było wykazać się znajomością historii i topografii Beskidu Sądeckiego. Kolejna komisja sprawdzała wiedzę z zasad udzielania pierwszej pomocy, a na mecie kontrolowano wyposażenie, odznaki turystyczne i legitymacje PTTK. Łącznie jako szkoła zdobyliśmy I miejsce i statuetkę wędrowca (600 pkt!). Drużynowo także okazaliśmy się najlepsi w kategorii szkół podstawowych zajmując I, II i III miejsce i zgarniając wszystkie nagrody  Następny rajd dopiero we wrześniu. Jaka szkoda!

Zdjęcia ze zlotu

Zdobywamy odznaki GOT

Na uroczystości z okazji Święta Niezapominajki Polskiej, 14 maja 2010r., zostały wręczone odznaki GOT 16 członkom Szkolnego Koła Krajoznawczo – Turystycznego.
Małą odznakę popularną zdobyli:

15.    Daniel Stróżyk – 6a
16.    Klaudia Cecko – I gimnazjum

XXV Turniej wiedzy o Krynicy i Beskidzie Sądeckim

20 kwietnia 2010r. trzyosobowa drużyna z klasy 6b w składzie: Jakub Mróz, Dawid Piksa i Artur Moszczak, reprezentowała naszą szkołę na turnieju wiedzy organizowanym przez PTTK oddział w Krynicy – Zdroju. Po zaciętej walce chłopcy zdobyli II miejsce w kategorii szkół podstawowych. Życzymy dalszych sukcesów w gimnazjum!

Czarna Młaka (10.04.2010)

Celem pierwszej wycieczki SKKT, po zimowej przerwie, była jedna z największych osobliwości naszych terenów – Czarna Młaka. Jest to staw osuwiskowy pochodzenia naturalnego o powierzchni 0,3 ha uznany za pomnik przyrody. Otoczenie stawu tworzy starodrzew jodłowy, w którym wysokość drzew dochodzi do 30 m.
Z centrum Muszyny udaliśmy się żółtym szlakiem na Malnik. Na polance pod lasem zrobiliśmy krótką przerwę śniadaniową. Najlepiej smakowała oczywiście konserwa turystyczna przyniesiona przez Filipa.:)
Na skrzyżowaniu szlaków odbiliśmy w stronę Powroźnika (szlak niebieski), a następnie czarnym szlakiem zeszliśmy do niewielkiego stawu osuwiskowego. Latem bagienna roślinność tworzy malownicze tło tego naturalnego zbiornika wodnego. Po zrobieniu kilku pamiątkowych fotek ruszyliśmy w dalszą drogę. Na rynku w Muszynie byliśmy przed 14.00 i tam dopadła nas tragiczna wiadomość o katastrofie samolotowej pod Smoleńskiem, w którą  żadne z nas nie mogło uwierzyć.

Zdjęcia z wycieczki

XXIV Rajd Nitribitta 26.09.2009r.

Jak co roku wzięliśmy udział w Rajdzie im. Romana Nitribitta zorganizowanym przez PTTK w Krynicy. Zainteresowanie było duże – 26 osób, w tym kilkoro czwartoklasistów, którzy po raz pierwszy wyruszyli z nami na wspólną wędrówkę. Pogoda dopisała. Wybraliśmy trasę Słotwiny CPN – Kopciowa – Jaworzynka – Przełęcz Krzyżowa – Czarny Potok. Tuż przy szlaku rosło mnóstwo jeżyn i grzybów. Na mecie już czekało na nas ognisko i organizatorzy rajdu. Posililiśmy się nieco grilowaną kiełbaską, a po obejrzeniu występów artystycznych i rozdaniu nagród trzeba było wyruszyć w dalszą drogę – na przystanek autobusowy koło szpitala. W tym roku nasza szkoła zdobyła III miejsce. Otrzymaliśmy też piękne nagrody książkowe za występy artystyczne i nietypową piosenkę turystyczną.